نوع جنين

روزهای بارداری یک مادر بزرگ

برای همه مادران امروز

قرآن

« فرمانروايي آسمان ها و زمين ، از آن خداست . هر چه بخواهد ، مي آفريند و به هركه بخواهد ، دختراني مي بخشد و به هركه بخواهد ، پسراني عطا مي كند ، يا پسر و دختر ، هر دو را جفت يكديگر قرار مي دهد و هركس را هم كه بخواهد ، عقيم مي سازد . او دانايي تواناست » .

حديث

1108. پيامبرخدا (ص): آب مرد ، سفيد و آب زن ، زرد است . چون در بر هم آيند و مني مرد بر مني زن ، چيرگي يابد . به اذن خداوند ، نرينه آورند و چون مني زن بر مني مرد برتري يابد ، به اذن خداوند ، مادينه آورند .

1109. امام صادق (ع): بر تو باد كاسني ؛ چرا كه آب (مني) را مي افزايد ، فرزند را نكو مي سازد ، و گرم و نرم است و بيشتر ، فرزند ، پسر مي شود .

14/5

راز همانندي

1110. مسند ابن حنبل ـ به نقل از ام سلمه ـ : ام سليم گفت : اي پيامبرخدا! گاه زن درخواب مي بيند كه مرد با او آميزش كرده است . آيا بر او غسل واجب مي شود ؟

فرمود : « آري ، چنانچه رطوبتي هم ببيند » .

ام سلمه گفت : آيا زن ، چنين هم مي كند ؟

فرمود : « دستت درد نكند! پس همانندي با دايي ها ، جز از اين ، از كجا حاصل مي آيد ؟ هر يك از نطفه ها كه بر ديگري چيرگي يابد ، همانندي را از آن خود مي كند ؛ و اگر هم هردو دربر هم آيند ، شباهت از هردوي آنها باشد .

1112. پيامبرخدا (ص): آب مرد ، غليظ و سفيد است و آب زن ، رقيق و زرد است . برتري يا پيشي جويي از هر كدام از آنها باشد ، شباهت نيز از همان مي خيزد .

1113. پيامبرخدا (ص): براي نطفه هاي خود ، نيكوترين [ زن ها ] را برگزينيد ؛ چرا كه زنان، همانندهاي برادران و خواهران خويش را مي زايند .

1114. قصص الانبياء ـ به نقل از شهر بن حوشب ـ : هنگامي كه پيامبرخدا به مدينه درآمد ، شماري از يهوديان نزد او آمدند و گفتند : ما درباره چهار چيز از تو مي پرسيم . اگر درباره آنها به ما آگاهي دادي ، تو را باور داريم و به تو ايمان آوريم … گفتند : درباره همانندي ، كه چگونه كودك با مادر شباهت مي يابد ، در حالي كه نطفه از مرد است ؟

فرمود : « شما را به خداوند سوگند مي دهم ، آيا [ نه اين است كه ] خود مي دانيد نطفه مرد ، سفيد و غليظ ، و نطفه زن ، سرخ و رقيق است . هر يكي از آنها كه بر ديگري چيرگي يابد ، شباهت را از آن خود مي سازد ؟ » .

گفتند : البته كه چرا .

1115. امام باقر (ع): مردي از انصار ، نزد پيامبرخدا آمد و گفت : اين ، دختر عمو و زن من است و از او جز نيكي سراغ ندارم . اما او برايم فرزندي آورده است بسيار سياه ، با سوراخ هاي بيني گشاد ، موهاي مجعد پرگره و بيني پهن و به صورت چسبيده ، به گونه اي كه همانند آن ، نه در دايي هاي خود سراغ دارم ، نه در نياكان خويش .

پيامبر(ص) از همسر وي پرسيد : « تو چه مي گويي ؟ » .

گفت : سوگند به آن كه تو را به حق ، به پيامبري برگزيده است ، ازآن روز كه مرا در اختيار گرفته ، هيچ كس را درنظرخود ، بر جايگاه او قرار نداده ام ( اشاره به اين كه به او خيانت نكرده است ) .

پيامبرخدا ، مدتي سر فرو افكند و سپس ، لختي نگاه خويش را به سوي آسمان برداشت و آن گاه ، بدان مرد رو كرد و فرمود : « اي مرد! هيچ كس نيست كه ميان او و آدم ، نود و نه رگ ـ كه همه به نسب او بازمي گردند ـ نباشند . آن گاه كه نطفه در رحم جاي مي گيرد ، هر يك از آن رگ ها به جنب و جوش در مي آيد و از خداوند مي خواهد كه شباهت را به آن دهد . اين كودك ، ازآن رگ هايي برخاسته است كه اجداد تو و اجداد اجدادت ، آنها را درك نكرده اند . فرزند خويش را براي خود بردار » .

پس ازآن گفت : اي پيامبرخدا! گره از كار من گشودي .

1116. امام عسكري (ع)ـ به نقل از پدرانش عليهم السلام ـ : چون پيامبرخدا به مدينه درآمد ، عبدالله بن صوريا را نزد او آوردند . گفت : اي محمد! مرا بياگاهان كه فرزند ، از مرد خيزد يا از زن » .

پيامبر(ص) فرمود : « اما استخوان ها ، پي و رگ ها از مرد است و گوشت ، خون و مو از زن » .

گفت : راست گفتي ، اي محمد! سپس افزود : چرا گاه فرزند با عموهايش همانند مي شود و هيچ شباهتي به دايي ها در او نيست ؟ يا گاه با دايي ها همانند مي شود و هيچ شباهتي به عموها در او نيست ؟

پيامبرخدا فرمود : « هر يك از دو طرف ( پدر و مادر) كه آبش برآب ديگر چيرگي يابد ، همانندي ازآن

وي است .

گفت : راست گفتي ، اي محمد؛ اما دراين باره مرا بياگاهان كه چه كسي فرزنددار مي شود و چه كسي فرزند دار نمي شود .

فرمود :« اگر نطفه ، تيره رنگ و سرخ رنگ شود ، از شخص فرزندي نزايد و اگر ناب باشد ، شخص ، فرزند دار مي شود » .

1117. امام علي (ع)ـ هنگامي كه ازايشان درباره همانندي فرزند به عموها و دايي هايش پرسيده شده بود ـ : اما همانندي فرزند با عموها و دايي هايش ؛ اگر نطفه مرد بر نطفه زن به سوي زهدان پيشي جويد، شباهت فرزند به عموهايش پديد آيد و ازنطفه مرد ، استخوان و پي شكل مي گيرد . اما اگر نطفه زن بر نطفه مرد ، پيشي گيرد ، شباهت فرزند به دايي ها پديد مي آيد و از نطفه زن ، مو ، پوست و گوشت ، شكل مي گيرد ؛ چرا كه اين نطفه ، زرد و رقيق است .

1118. مسند ابن حنبل ـ به نقل از ابن عباس ـ : يهوديان ، رو به پيامبرخدا كردند و گفتند : ما را آگاه كن كه چگونه فرزند ، دختر و چگونه پسر مي شود؟

فرمود : « دو آب با يكديگر التقا مي يابند . پس اگر آب مرد برآب زن برتري يابد ، نرينه زايد و اگرآب زن برآب مرد برتري يابد ، مادينه زايد .

1119. امام صادق (ع): مردي ، زن خويش را نزد عمرآورد و گفت : اين زن من ، سياه است و من نيز سياه هستم ؛ اما اينك او كودكي سفيد ، زاده است!

عمر، از كساني كه آن جا حضور داشتند ، پرسيد : چه نظري داريد ؟

گفتند : راي ما اين است كه زن را سنگساركني ؛ چرا كه او خود ، سياه است و همسرش نيز سياه است ، اما كودكش سفيد!

درحالي كه آن زن را آماده كرده بودند كه براي سنگسار ببرند ، اميرمومنان بدان جا آمد و پرسيد :« شما دو تن را چه شده است ؟ »

آنها با او [ از آنچه رخ داده بود ] سخن گفتند .

امام (ع) از مرد سياه پرسيد : « آيا زن خود را متهم مي كني ؟» .

گفت : نه .

پرسيد : « آيا درحالي كه او حيض بوده با او همبستري كرده اي ؟» .

گفت : شبي از شب ها او به من اظهار داشته بود كه حيض است ، اما من گمان كرده بودم كه از سرما بيم دارد و از همين رو ، با او آميزش كردم .

امام (ع) از زن پرسيد : « آيا در حالي كه حيض بوده اي به سراغت آمده است ؟» .

گفت : آري ، از خود او بپرس كه چگونه براو سخت گرفتم وتن نمي دادم .

امام (ع) فرمود : « برويد ، كه او فرزند شماست و تنها مسئله ، اين است كه خون برنطفه چيرگي يافته و سفيد شده است ، درحالي كه اگر امكان تحرك يافته بود ، سياه مي شد » .

آن كودك ، بعد ها كه به نوجواني رسيد ، سياه شد .

1120. امام رضا (ع): پادشاه [ وقت ] به دانيال (ع) گفت : دوست دارم فرزندي همانند تو داشته باشم .

پرسيد : « من دردل تو چه جايگاهي دارم ؟ » .

گفت : برترين و والاترين جايگاه .

دانيال گفت : « پس آن گاه كه آميزش كردي ، همه انديشه خويش را متوجه من بدار» .

پادشاه، اين كار را كرد و در پي آن داراي فرزندي شد كه همانندترين كسان به دانيال بود .

ر . ك : ج 1 ، ص 619 ( آنچه پيش از آميزش بايسته است / آرامش )



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در سه شنبه 16 اسفند 1390برچسب:,ساعت 13:2 توسط ملوس| |


آخرين مطالب
» چگونه اوضاع مالی خود را کنترل کنیم؟
» ۱۰ ترفنـد بـرای جلب محبـت مـادرزن !
» اقلام واغذیه های خطرناک
» عمـده مشـکلات سفـره ایـرانـی
» حنا و فرزند نیکو "
» کاسنی و فرزند پسر
» نکات ضروری جماع
» زبان باز کردن طفل
» دستورات بهداشتی معصومین علیهم السلام در باب کودک
» تقسیم روزی در بامداد
» در حین آمیزش
» عوامل طبیعی و تأثیر آن ها بر روی بدن(حین امیزش)
» مردان چگونه مقدار اسپرم خود را افزايش دهند
» تاثير رابطه جنسي بروي سلامتي
» جکوزی در تضعیف قوای اسپرم موثر است
» درمان انواع بيماريهاي جنسي با گياهان دارويي
» 7 درمان فوری و طبیعی برای سرماخوردگی
» راز های نهفته در شاهنامه فردوسی از طب سنتی
» معجون‌هاي طبيعي براي درمان معده درد
» مغز و اعصاب در منظر اسلام

Design By : Pichak